fredag 10. juli 2009

Omvende nye landsmenn?

Jeg tar meg tid til å kommentere en artikkel kort før jeg drar, nemlig at Norsk luthersk misjonssamband nå skal prioritere å misjonere for muslimer i Norge, populært kalt "Våre nye landsmenn". Det er litt kontroversielt, kanskje, og jeg skal ikke si noe om hva jeg mener om takhøyden i Norsk luthersk misjonssamband eller om jeg er helt enig i mye av det de står for. Men at de har såkalt "guts" eller til og med "baller" er det neimen ikke tvil om, og akkurat dét synes jeg er kult med den type kristne som ikke bryr seg filla om hva folk rundt seg sier. Så lenge de opptrer respektfult overfor dem de skal omvende, ikke ter seg som hvite europeere i Afrika og holder Frp-tankegangen LANGT unna bibelversene sine er jeg altså for.

Stå på og misjonér, men ta det litt pent, tror jeg oppsummeringen lyder fra meg før bilen går til Gardermoen.

4 kommentarer:

  1. Dette må da være verdens tøffeste ekstremsport?

    SvarSlett
  2. Hehe jeg må le litt av den artikkelen. For nederst i artikkelen sier misjonsgeneralen følgende: "Men målsettingen vår er klar. Vi ønsker at muslimer skal ta imot Jesus Kristus som sin frelser." Han burde da få et lite innblikk på islamsk tro før han prøver å omvende noen til kristus! For i koranen så er Jesus (Isa på arabisk) nevnt flere ganger enn Muhammed og Jesus er like som Muhammed i følge Koranen. Begge to er profeter, forskjellen er at Muhammed videreførte det Jesus sa og derav Koranen! Så for muslimer er Jesus en like stor frelser som Muhammed! de tror bare ikke noen av de to er Guds sønner.

    SvarSlett
  3. Gud er sann og her er noen bevis. Ta en titt på:

    http://en.i3gaz.com/node/16
    http://en.i3gaz.com/node/3
    http://en.i3gaz.com/node/1

    SvarSlett
  4. @Rasta Futsal:
    Er vel heller slik at Muhammed & co konstruerte sin egen versjon av Jesus slik det passet dem best, og innlemmet denne versjonen i boka de kalte koranen. Slik jeg har forstått det er historien om Isa i koranen er ikke helt sammenfallende med Jesus i bibelen.

    SvarSlett