fredag 10. juli 2009

Ankomst i nord

Etter en trang flytur med masse unger i dårlig humør og flere nordlendinger jeg har sett samlet noensinne, enda jeg har bodd i Oslo og alt, er jeg nå trygt på plass i Bodø, eller ja, trygt vet jeg jo ikke. Jeg er nemlig i en del av landet jeg aldri noensinne har vært før og egentlig ikke hadde noe stort ønske om å dra til. Utsikten fra flyet var eiendommelig; flatt, mørkt hav med golde holmer stikkende opp, fjelltopper som kommer fra ingensteder og et nesten merkelig fravær av båter, særlig av arten fritidsbåter vi er vant til fra sommermånedene nede i øst. På bakken ser det mer normalt ut, og med tanke på at jeg bare er kommet til ankomsthallen skal jeg vel avstå fra å kommentere ytterligere, ihvertfall foreløpig.

Nordlendingene vi har møtt på her nede har vært nøytrale og normale, selv om en viss "Du skal høre mye"-følelse kommer så snart jeg hører en av dem åpne munnen. Mer følger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar