onsdag 15. juli 2009

Gamle folk på 30

Merker du at du begynner å bli eldre? I det siste har jeg nemlig merket at alderen begynner å tynge meg, til tross for at jeg er bare 30 år. Eller bare og bare. Jeg er jo allerede halvannet år over det tidspunktet kvinner slutter å telle årene sine, så 30 år er ikke visst ikke noe å kimse av. Men når jeg sier at alderen tynger meg, så er det vel egentlig ikke alderen som er det verste, og ikke de ekstra kiloene som har skaffet meg presidentskapet i Volumkameratene heller. Det er alle tingene jeg bruker, som jeg egentlig ikke skjønner så mye av, slik som for eksempel Iphonen min. Jeg bruker den og elsker den nesten også, må jeg innrømme, men oftere enn sjelden kommer det en venn eller noen andre som forteller meg ting om den jeg ikke ante. Bloggen er en annen ting. Jeg tenker, skriver og legger ut (ihvertfall er det meningen det skal skje i den rekkefølgen), men når det kommer til å henge med på tekniske ting som å legge inn tellere og lage ny design får jeg nesten teknoangst. Facebook var jeg med på fra ganske tidlig, men jeg skjønner ikke hva alt oppstyret er om og jeg går bare inn når jeg får e-post om at noe har skjedd. Twitter kom jeg med på for noen dager siden etter påtrykk utenfra, og jeg vet da søren om jeg i det hele tatt bruker det som jeg skal. Mye tyder på at jeg ikke gjør det, for å si det sånn! De andre er liksom på pletten med en snerten kommentar om det siste innen rikssynsing, mens jeg er mer på "..okey, nå skal jeg linke og skrive kommentar samtidig. Vent litt nå, skal vi se.."

Og hvordan skal det gå da, når jeg er 60? DA kommer jeg sikkert til å være en kløpper på html-koding (eller hva det heter) og twitrer som en gal.

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen når det gjelder iPhone. Opplever stadig at andre har funnet ut et eller annet smart med den som jeg kunne ønske jeg hadde evnen og ikke minst tiden til å finne ut. Ellers er jeg 31 år og henger med på tankene dine - bra blogg

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha, Magnus, vi får slite med alderen. Og bloggen din skal jeg kikke mer på!

    SvarSlett