lørdag 1. januar 2011

I gode venners selskap

Idag blir det nesten en aldri så liten fotoblogg her hos meg, for gårsdagens nyttårsfeiring ble behørig dokumentert. Talentet er ikke blitt så mye større etter at jeg fikk Iphone 4, men kameraet er ihvertfall blitt bedre! Festhumøret var altså på plass, godt hjulpet av mine utmerkede Dry Martinis. Jeg serverer alltid Dry Martini med tre oliven, for jeg elsker oliven i Dry Martini. At det sto igjen tre glass med tre oliven hver i får jeg ta som et tegn på at alle ikke er like glad i grønnsaker og sunn livsstil som jeg. Men dette visste vi jo!

Middagen bestod igår av laksemousse og cava, kalkun, karamelliserte poteter og stuffing med rødvin til, oster og en bombe av en dessert. Bomben var en sjokolademuffin, hullet ut slik at man fikk plass til litt sjokolademousse på innsiden, samt dekorert med navnet på gjestene. To av gjestene er nemlig desserteksperter, og de er til overmål gift med hverandre, så det er ikke grenser for hva de to får til på kjøkkenet.

Uansett, drikke ble det også, og som dere ser ble Bloody Maryen drukket opp. Den kan virkelig anbefales, selv om min kone riktignok utbrøt "Gud, det var vondt" etter den første slurken. Hennes drink stod urørt resten av kvelden, og jeg måtte kriseblande en gin tonic for å bøte på skaden.

Under ser dere henne på kjøkkenet, hvor hun på forhånd hadde stelt istand så godt som hele festen. Fantastisk kvinne? Hun er verdt en ekstra drink.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar