fredag 7. januar 2011

Fin fredag!

Ukeslutt heter det, men uken er da ikke slutt? Det er jodet begynner! Kjære vakre vene, helgen er jo det beste med alt, så jeg setter pris på om man ikke kommer her med ukeslutt på en fredag. Og nå som julen er over kan alt igjen gå sin vante gang, så for min del er det nå over til de mer uhøytidelige tradisjonene. Om ikke lenge er det fredagspølser med familien, min sønn er nemlig som jeg svært glad i wienerpølser, så det blir liksom aldri helt ordentlig fredag uten dem. Senere kommer stipendiaten, på drinker og fredagspizza fra min madames kjøkken, og da er det ubestridelig helg. Ja, vi spiser virkelig både pølser og pizza hver fredag. Vi her helt gærne, som det heter her nede.

Jeg var innom den lille delikatessebutikken i nærheten av jobben min på vei hjem idag, og da kjøpte jeg "hjemmelavet" rekesalat, samt både fiske- og fløtepudding. Fløtepuddingen er til helgefrokosten, og sammen med rekesalaten smaker det helt himmelsk. Jeg skal ta et bilde imorgen. Fiskepuddingen er til middagen imorgen ikveld, som jeg har tenkt til å lage. Og det er ikke hver dag, kan jeg fortelle, nå blir det jubel i busken. Jeg skal lage fiskepudding i terteskjell, med reker, frisk asparges, deilige grønnsaker og rikelig med hvitvin til. Ingen kommentarer om umoderne mat, for dette er uovertruffen januarkost. Jeg er sulten allerede!

Ha en riktig fin-fin fredagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar