fredag 7. januar 2011

Årskavalkade

Den første ordinære uken i det nye året går mot slutten, og det kunne nesten vært på sin plass med en liten årskavalkade. Ja, det har jo kommet mye snø og sånn. Det hadde nok vært like interessant som årskavalkadene som blir sendt i romjulen, for skrekk og gru så kjedelig det er? Jeg mener, sportskavalkader, det bare jo bli fryktelig. Sport er helt grusomt, bortsett fra croquet, selvfølgelig. Da kler man seg i det minste bra. Underholdningskavalkader er kanskje noe bedre, men i år så jeg bare bittelitt av TV 2s underholdsningsgjennomgang, og det var jo bare et ekstra langt God kveld, Norge, som jeg i utgansgpunktet synes er usjarmerende. Da er det vel bedre å lese Se og hør, så slipper man de grusomt unaturlige reporterne, i det minste? Nyhetskavalkader er minst like ille. Men nå synes jo jeg at nyhetssendinger som regel er ganske platte og selvfølgelige, i en tid de fleste vet om nyhetene før de blir sendt på fjernsyn, så derfor er det vel ikke overraskende at det blir langtekkelig å se et helt år med nyheter som i utgangspunktet var kjedelige.

Bidraget mitt til 2011s årskavalkade blir dette bildet fra igår, da jeg nesten døde av snø på vei til jobb. Overhodet ingen ender møttes, og det skjønner jeg godt.

Dagens mediekommentar. Felesjarmøren Alexander Rybak er klar for å delta på Let's Dance, den svenske varianten av Skal vi danse. Dette melder VG Nett. Mye tyder derfor på at Rybak har innsett sine begrensninger og endelig beveger seg ut av landet, mot nye jaktmarker. Tweeds ønsker lykke til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar