fredag 31. desember 2010

Og takk for det gamle

Så var den her, dagen vi alle har ventet på, dagen da det iskalde året 2010 endelig kan kastes på dør og vi kan se fremover mot noe nytt og bedre. Dersom man da ikke synes man har hatt sitt beste år hittil, og ikke kan håpe på noe stort bedre. Stakkars den! Evig negativ som jeg er håper jeg alltid på noe bedre, så jeg hilser 2011 velkommen med forventning og lett skepsis. Ja, og selvsagt en drink eller to. Vi skal ha nyttårsmiddag her i kveld, og både vodka og gin er kjøpt inn, som seg hør og bør, slik at vi kan blande oss noen drinker og glemme alt som det som har vært. Er jeg negativ? Ja. Men det er en del av min habitualtilstand, som søsteren min sier. Hun er lege, og leger trenger vi mange av i familien. Derfor har hun også giftet seg med en, for å være sikker. Uansett, vodka og gin. Jeg tenkte Dry Martinis når gjestene kommer, hva synes dere? Det blir liksom aldri feil, det. Jo, forresten, hvis en av de kvinnelige gjestene forveksler Dry Martini med søt, klissete og svak vermut, og følgelig drikker den altfor fort. Jeg får være litt på vakt. Jeg skal også prøve meg på Bloody Mary ikveld, og det er jeg spent på, for jeg liker egentlig ikke tomatjuice. Jeg var i Praha en gang med en god venninne, og det var på den tiden at Planet Hollywood var veldig hipt. Det var det virkelig også, i forhold til resten av Praha, som luktet stramt på t-banen og hvor alle spiste brøddumplings og tykke pølser. På Planet Hollywood var det til og med velduftende toaletter med bevegelsessensorer på vasken. Jada, jeg var imponert. Ihvertfall, jeg bestilte en Bloody Mary. Og det smakte fryktelig. Men dette er jo nå tretten år siden eller noe, så det kan jo hende ganen har modnet litt siden den gangen. Slik var det forsåvidt da jeg spiste sushi for første gang også. Og det spiser jeg jo hele tiden! Men nå snakker jeg meg virkelig bort. Det var jo alkohol vi var inne på, og det må man liksom være litt inne på når det er nyttårsaften. Jeg er egentlig litt i festhumør allerede, og jeg har allerede lagt frem lommetørklet jeg skal bruke ikveld, så det kan strykes. Og jeg tenkte tversover ikveld, er ikke det passe festlig og konservativt? Jeg tror det. Dry Martinis og tversover.

Uansett, ha en riktig flott feiring og glem ikke å ta på smilet når vi nå sender dette kuldehullet av et år avsted til der det hører hjemme; i historien.

Chin-Chin!

2 kommentarer:

  1. Kloke ord!
    Vi prøver igjen, lykke til.
    Det kan sjelden bli verre, så her ligger alt til rette for suksess.
    La oss bruke året til å gjøre alvor av planene om sammenkomst!
    Hils familien, og ha en vellykket kveld.

    SvarSlett
  2. Vi skal absolutt få til flere treff! Og dere flytter vel hjem til Fredrikstad snart, så dere kan få gressplen, fuglebad og t hengekøye?

    SvarSlett