tirsdag 11. januar 2011

Rybak - en nasjonal vinglebøtte

Jeg bare måtte ta en mediekommentar til. Min nye twittervenninne og bloggkollega i Magnhilds Antiblogg hadde her forleden en virtuell kulturgalla på bloggen sin, i protest mot den plassen idretten får i norsk offentlighet. For ja, det er jo endel. Det var mange som fikk sin velfortjente pris der, men jeg vil spesielt trekke frem Alexander Rybak. Han fikk prisen for "Årets forbilde", med følgende begrunnelse: "Irriterende smågutter som er overalt hele tiden uten å være spesielt bra, burde flytte til Sverige. Det har Alexander gjort, og det vil juryen berømme han for. Juryen håper dette skaper presedens," skriver hun. Tweeds stiller seg selvsagt bak denne begrunnelsen, selv om vi her i gården nok ville skrevet "ham". Uansett.

Så kan vi lese at VG Nett, hvem andre, idag melder om at Rybak, tydelig usikker på hvilket land han skal satse på, skal delta som pauseinnslag når årets første delfinale i MGP går av stabelen nå til helgen. Han har med dette brutt karantenebestemmelsene, og jeg håper prisen trekkes raskt tilbake.

2 kommentarer:

  1. Takk for at du gjør meg oppmerksom på denne graverende feilen. Jeg skal seriøst revurdere prisen, men siden MGP i sin helhet kan ses som et onde som blir pusha på oss fra Sverige, så kan det kanskje vi kanskje se det som formildende omstendigheter?

    SvarSlett
  2. Jeg synes ikke det. Jeg synes vi skal være knallharde på at han bør holde seg borte.

    SvarSlett