torsdag 27. januar 2011

Revolverrådgiveren

Tirsdag var Tweeds synlig for første gang på Nettavisens forside, som del av en samarbeidsavtale mellom mediegiganten og meg, kunstneren. Dette var jo morsomt, men jeg må innrømme at bloggen min så fryktelig seriøs ut der den var plassert rett under økonomiblogger Ole Eikeland, som med større eller mindre pondus, ja hva vet vel jeg, konstaterte at det ikke blir noen renteøkning med det første. Litt mer seriøs enn mine innlegg normalt er altså, om det ikke skjer noen vederstyggeligheter i Fredrikstad Høyre, vel å merke. Da blir tonen straks en annen. Men lykken ville det slik at jeg også snakket om økonomi den dagen, om enn i en noe lettere tone og riktignok om min egen, med det resultat at det så ut som om jeg var den litt mer løsslupne økonomieksperten, en som gjerne skyter litt kjekt fra hoften mens han leser Elin Ørjaseter. På oppsettet virker det som om jeg supplerer Eikelands spådom og tør å trekke det litt lenger og sier "dette kommer de til å angre på, idiotene i sentralbanken".
Så til alle som klikket seg inn og trodde de skulle få et saftig innlegg om de makroøkonomiske konsekvensene av en alt for sen renteøkning, la det være sagt med en gang: Mine venner, vel har jeg jobbet som finansrådgiver i bank, men noen rentespådommer får dere ikke lese her hos meg. Heldigvis! Forhåpentligvis finnes det imidlertid andre ting som kan interessere, for når man tenker seg om, er det morsomt å lese om renteøkning? Jeg bare spør.

Heng på videre!

Ha en passelig god dag.

2 kommentarer:

  1. Leser du fortsatt på "De som beveger verden"? Er noen år siden forrige forsøk, er det ikke?

    Hilsen en undrende mann i Heibergsgate

    SvarSlett
  2. Kjære undrende mann i Heibergs gate,

    Sist gang jeg leste den sluttet jeg rundt side 600, så må må jeg jo lese alt om igjen, for jeg er jo så glemsk. Men, bare 300 sider igjen nå, så er jeg der jeg var da jeg sluttet!

    SvarSlett