onsdag 12. januar 2011

Ny forretningsidé - tap masse penger!

TV 2 sender nå sin tredje sesong av Korslaget, til mer eller mindre glede for 600.000 seere. Hvordan et slikt konsept kan selge tre sesonger på rad er mer enn jeg forstår, men nå har jo TV2 et noe mer tabloid format enn jeg normalt setter pris på. Det er ikke så ofte det kommer programmer om franske konger og gamle revyartister der akkurat, så det beste man i mitt tilfelle kan gjøre istedet er vel kanskje å lese en god bok. Og ja, for dem som lurer, jeg holder fremdeles på med Ayn Rands De som beveger verden. Den er jo lang!

Det er ihvertfall ikke TV2 som beveger verden, og i dagens VG Nett
mener markedsføringsguru Trond Blindheim at de har blitt lurt til å snikproduktplassere russeutstyr fra ulike tilbydere av denslags. Jeg sier denslags, for den gang jeg var russ ikledde jeg meg selvsagt mitt festligste skrud, og nedlot meg ikke til å sprade rundt i rød kjeledress. Uansett, TV2 avviser det hele, og sier de ikke er blitt sponset, siden de faktisk betalte for produktene. Dette setter jo en liten spiss på det hele, at at de faktisk har betalt et firma for deretter å gi dem gratis reklame i beste sendetid.

Mot normalt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar