onsdag 26. januar 2011

Har DU spist en sunn middag idag?

De faste leserne mine vet jo godt at jeg har min egen ernæringsfysiolog, eller min egen kliniske ernringsfysiolog, faktisk. Jeg har dermed et ganske reflektert forhold til min egen livsstil og kan dette med sunn mat. Det siste var kanskje ikke helt riktig, men jeg har jo et reflektert forhold til min egen livsstil, selv om det kanskje ikke er den livsstilen ernæingsfysiologen, unnskyld, den kliniske ernæringsfysiologen, anbefaler. Men man kan ikke være enig i alt hele tiden; JA-mennesker fører verden mot undergangen. Dette har jeg lest i Ayn Rand. Svært forenklet. Og kanskje litt misforstått. Uansett.

Jeg stod for middagen idag, og for å vise hvor enkelt det kan være å leve sunt og lykkelig (alt kommer an på hvordan man ser det), så skal jeg fortelle dere om den. Jeg lover forresten å aldri anbefale sunne ting som faktisk er vondt eller kjedelig, så dere trenger ikke være redde for at Kari Jaquesson eller hva verre er, han sunne i Puls, plutselig invaderer hodet mitt og skriver til dere om havregrøtt muskelgrupper og sånn. Jeg har nemlig forsøkt å spise havregrøt i alle former og fasonger; med sukker, melk, blåbær og syltetøy, men det smaker altså fremdeles bare sunt, og ikke det spor godt. Men middagen. En pose frosne wok-grønnsaker, for frossengrønnsaker er bedre enn ingen grønnsaker, og en pose frosne scampi. Stek og rør sammen, bland med tabasco og kanskje litt salt. Og når jeg skal føle meg ekstra sunn drikker jeg farris med en liten del eplejuice, istedet for bare ren juice eller ren farris. Smart? Rent vann er ufattelig kjedelig, og det er ikke rart folk er deprimerte om det er dét de tyller i seg når de inntar dagens hovedmåltid.

Nå er det kaffe mens jeg blogger. Og folk sier at menn ikke kan multitaske!

Riktig god aften på dere alle.

1 kommentar:

  1. Ja, det har jeg faktisk. De siste tre ukene. Hører på ernæringsfysiologen jeg også. ;)

    SvarSlett