tirsdag 18. januar 2011

Morgendagens menn

Jeg har som jeg nevnte i forrige innlegg ingen chaiselongue hjemme, og dette er et savn. På jobben derimot, der finnes det en, og selv om den ikke er min og heller ikke står inne på mitt kontor, hender det jeg sniker meg inn dit og "setter" meg godt tilrette. De fleste møtene burde så avgjort holdes der inne, om man spør meg, men det er så altfor mange mennesker med totalt forutintatte holdninger om folk som ligger på chaiselongue. De tror det er ineffektivt, og det er det jo så aldeles ikke. Snarere tvert i mot, det er nemlig svært bra for intellektet å kunne arbeide fritt og uforstyrret mens kroppen hviler. Dette burde flere tenke over, og kanskje en vakker dag kommer vi dithen at det finnes en chaiselongue på hvert kontor.

Først da kan vi virkelig snakke om sivilisasjon.

2 kommentarer:

  1. Synes rett og slett du kledde den, jeg! Lov meg at du tør prøve når jeg er på kontoret også... :-)

    SvarSlett
  2. Det lover jeg! Men da blir det ikke noe stillestund.

    SvarSlett