fredag 14. januar 2011

En passende ung mann

Jeg har vært medlem av Høyre siden Gro Harlem Brundtland gikk av som statsminister i 1996. Jeg hadde frem til da alltid vært tiltrukket av partiet, men som barn og tidlig ungdom hadde jeg alltid hatt sansen for landsmoderen, om enn ikke politisk så ihvertfall for hennes personlighet og stil. Jeg fikk meg derfor aldri til å meg til å melde meg inn i noe annet parti, selv om det ikke på noe tidspunkt var snakk om å være medlem av Arbeiderpartiet. Det fikk være grenser, selv da. I 1994 var jeg, som partipolitisk uavhengig frisk ungdom, ivrig EU-tilhenger. Den saken gikk jo som den gjorde, og da Ja-siden tapte bestemte jeg meg for å gå med en button på jakkeslaget i ett år - det var en svart button med påskriften «1 år i sorg». Det varte et par uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar