lørdag 8. januar 2011

Bloody Mary

Selv om det var fare for liv og helse, ble det en tur til Sverige idag. Jeg hadde i grunnen ikke noe valg, jeg måtte nemlig kjøpe Bloody Mary-mixen jeg bruker. Det var lørdag, det varr tomt, og det var krise. Jeg er egentlig ikke tilhenger av ferdige mixer til ditt og datt -foreldregenerasjonen vår er nemlig ikke bare dessertgenerasjonen, men også posesausgenerasjonen, så for min del har jeg egentlig fått nok av lettvinte løsninger. Men akkurat denne, Bloody Mary Mix fra Mr & Mrs T, med "made from scratch taste" og hele kostebinderiet, den er så frisk og velsmakende at jeg glemmer antiferdigmixsnobberiet mitt en liten stund og bare lar det stå til. Den er selvfølgelig importert fra USA, og jeg utfordrer norske butikker i nærheten av Gamlebyen i Fredrikstad til å ta inn denne.

Forøvrig er det en utfordring for en misantrop som jeg å dra til Sverige på harry-tur. Jeg innrømmer dét. Men når alt kommer til alt, Sverige har så utrolig mye kultur å by på, Sverige er kontinentalt og dannet i forhold til Norge (bortsett fra snuserne på begge sider av grensen), Sverige er vår velkledde og veltalende storebror, Sverige er arrogant og herlig, ja så det er i grunnen urettferdig å skylde på Sverige for harrystemplet. Det er jo tross alt nordmennene som reiser til Sverige som trekker opplevelsen ned. Jeg ville flyttet til Sverige nårsomhelst, bare skaff meg en forlagsavtale og en gjeng blogglesere så er vi igang.

Ha en riktig god lørdagskveld - klokken er 19.30 og alt er offisielt lov.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar