onsdag 5. januar 2011

Veien til Paris

Idag har rørleggeren vært her for å ordne kjøkkenkranen vår. Det var mer komplisert enn bare å skifte en pakning, ihvertfall hadde jeg aldri iverden klart det han drev med. Av ukjente årsaker måtte han flytte kranen en tanke, så nå har vi i tillegg til en ganske stygg kjøkkenbenk, en ganske stygg kjøkkenbenk med et mellomstort hull i. Regningen kommer i posten, så nå får vi se om det blir noen Paris-tur på min kone og meg. Det hadde vært deilig å ta våren litt på forskudd, merker jeg, spesielt etter å ha gått fra Gamlebyen og hjem med snøen både piskende i ansiktet og til langt oppover støvlene. Kan det være så vanskelig å få opp temperaturen her da, ærlig talt? I midten av mars er det sikkert begynt å bli ganske deilig i Paris, det er i hvertfall lov å håpe. Og om det blir sammen med venner i mars eller bare vi to senere på året, så skal vi ihvertfall til Frankrike iløpet av 2011. Har man ikke noe nyttårsforsett, så får dette være så godt som noe, for en aldri så liten pilgrimsferd til kulturens Mekka burde alle unne seg en gang i blant.

Her er et bilde av min kone, fra sistgang vi var i Paris. Bildet er tatt på vår lille favorittcafé, hvor vi spiste oeuf agité og drakk café au lait til frokost og levde det kontinentale storbylivet.

Eia var vi der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar