tirsdag 28. desember 2010

Min er større enn din!

Idag har VG Nett virkelig tatt sin samfunnsoppgave på alvor, og de går nå våre naboer nærmere etter i sømmene. Hvordan er egentlig forholdene der borte i landet vi tror vi kjenner så godt? Vi blir overrasket, for det er visst ikke så bra. Vi kan nemlig lese om at at alle ansatte i undertøyskjeden Change går med BH-størrelsen sin synlig på et skilt. Ja, de som bruker BH da, må man anta. Man skjønner på VG Nett at dette er et overtramp. For ingen må selvfølgelig få VITE BH-størrelsen til folk. Dette skal man gjette seg frem til, og kose seg litt med, synes VG Nett. Og dette med at butikkansatte skal være til hjelp og service er noe helsvensk vi i Norge har et svært anstrengt forhold til. Vi kjenner det igjen fra serveringsbransjen, det er jo en altfor klar tendens til at svenskene yter litt ekstra der også, og det skal vi ikke ha noe av.

Det hadde jo vært litt rart om jeg skulle jobbe i en forretning som solgte klær for store menn, dersom jeg på forhånd måtte AVSLØRE at jeg var stor? Nei, det måtte vært en godt bevart hemmelighet jeg kunne fortelle kunden som en liten give-away mot slutten av salget.

Lykke til med romjulsshopping!

5 kommentarer:

  1. Hvis du tenker på at størrelsen på puppene har like mye å si for kvinner som størrelsen på penisen for en mann, så kunne du jo prøvd å måle din og reklamert for det og sett hva du følte. Om du har stor eller liten vet ikke jeg, men du ser poenget.

    SvarSlett
  2. Det er sant, men at BH-størrelse er noenlunde relevant for kundene når de jobber med å selge undertøy skal jo ikke stikkes under stol. Størrelsen er jo synlig under tøyet, i motsetning til våre penisstørrelser. Ja, her taler jeg utelukkende av egen erfaring. Derfor er det litt mer praktisk å ha en BH-størrelse synlig enn antall cm på en penis. Mener nå jeg!

    SvarSlett
  3. Personlig kunne jeg godt tenke meg å få slippe å gå med hvor mye jeg veide på en lapp rundt halsen. Spesielt hvis jeg ikke hadde noe valg. Men det er meg

    SvarSlett
  4. Jeg er enig! Heldigvis har de ansatte i Change et valg. Poenget med blogginnlegget var å harselere lett med at VG Nett "ser på Sverige" og begynner i undertøysforretningene.

    SvarSlett
  5. Så det jobber ikke menn der? -synd!

    SvarSlett