tirsdag 14. desember 2010

..skynd deg på, for nå skal karusellen gå!

Livet går videre i desemberhverdagen, og selv om jeg ennå ikke er blitt syk så er det ingen grunn til å føle seg trygg. Men hva er det jeg sier, jeg er jo forkjølet. Der ser man hva utsiktene til omgangssyke gjør med en - man anser seg relativt sett som frisk i situasjoner man ellers ville vært syk. Se det, kanskje det er noe i å tenke på hvor ille det kunne ha vært. I mine nevroser og negative tanker prøver jeg ofte å tenke hvor ille de har det i u-land, men jeg har rett og slett for dårlig innlevelsesevne. Men omgangssyke, det skal jeg jamen bruke heretter.

Dagens mediekommentar: Min favorittmedieperson Rottefangeren fra Fredrikstad skal fakturere alle aviser som har brukt bildet hans, og gi pengene til Leger uten grenser. Denne saken vil ingen ende ta, og selv VG, som nesten alltid styrer unna tullesaker, har nå kastet seg på rottekarusellen vår. Jeg synes det er bra å gi penger til veldedige formål. Ja, mer enn bra, det er forbilledlig. Når det er sagt, jeg gleder meg veldig til neste artikkel. Forslag til sak: Den og den avisen nekter å betale. Leger uten grenser dras inn i saken, avisen betaler allikevel. Neste sak: Så mye fikk Rottefangeren fra Fredrikstad inn. Deretter: Nært og personlig intervju med Rottefangeren fra Fredrikstad; Livet uten mediekjøret - jeg møtte veggen. Kokkvold uttaler seg om det å stå i stormen.

God fornøyelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar