lørdag 11. desember 2010

Det er liddelig flaut da git, å drikke bare vann!

Lørdag ettermiddag, og jeg har endelig begynt å komme meg litt til hektene etter mitt første julebord i reklamebransjen. Det var en svært vellykket aften, og vi satt tilbords i timevis og gaflet i oss bøffelmozzarella, spekeskinke, indrefileter, oliven og det som bedre er. Drikkevarene var det heller ikke noe å si på; reklamefolk kan festen sin, det skal de ha. Det har derfor vært en relativt slapp dag, men jeg er allikevel både fornøyd og forundret over at det har gått så bra som det har gjort. Det som startet med en gin tonic og en Old Fashioned klokken 18.30, sluttet med en mimosa til eggerøren klokken 03.30. Da sovnet far.

Idag var jeg i overraskende god form da jeg våknet i ti-tiden, men min kone kunne raskt konstatere at jeg fremdeles var full, for jeg ryddet nemlig opp etter nattens lille natt-soupé helt frivillig. Det skjer visst ikke så ofte at jeg tar tak i denslags, og spesielt ikke helt av meg selv. Igår ble hun forundret da jeg ikke visst hvor den "vanlige" plassen til strykejernet var. Jeg visste heller ikke hvor strykebrettet står til daglig, og jeg ymtet frempå om denslags kanskje burde skrives ned, sånn i tilfelle jeg trenger det når jeg er alene hjemme. Slik som igår. Forslaget ble nedstemt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar