onsdag 15. desember 2010

..pølsemat og kjøttmat hele dagen

Vinteren er vanskelig for fete folk. Dette tenker man ikke nok over, ihvertfall tror jeg ikke de som ikke er fete gjør det, men temperaturfallet ér altså et samfunnsproblem. Selvfølgelig er det andre som har problemer på denne tiden av året også, for eksempel kan vi lese i Fredriksstad Blad at redningsskøyten "Horn Blower" må rømme til Bergen før isen kommer. Jeg skulle ønske jeg kunne rømme et sted før isen kom, i grunnen. Men jeg kan si her og nå at det ikke ville blitt til Bergen. Jeg var jo inne på Botswana her forleden, men siden jeg fant ut at Botswana ligger helt inneklemt blant andre land, må jeg finne et annet sted hvor man kan ta seg et bad. Man kan kanskje ikke bade i havet i Afrika? Jeg trenger nok ihvertfall et Afrika-kurs før jeg setter avsted. Jeg tror jeg skal gå tilbake om drømmen om Syd-Frankrike, det er liksom så trygt. Også er det lettere å være fet der, ja ihvertfall å holde seg fet, om det er et poeng. Og er man president i foreningen for dem over 100 kilo, som jeg, så er det faktisk et poeng. Og dessuten, det var jo fete folk vi skulle snakke litt om idag.

Fete folk, og her må det understrekes at jeg er en av dem, må nemlig ta seg litt bedre ut enn andre folk. Det vil si, de må kle seg bedre, for derfor å kunne ta seg like bra ut. Dersom du er slank og lekker ellers kan du godt gå i jeans (ikke olabukse) og t-skjorte en dag. Er du fet, kan du det ikke. Da blir du jo bare en fet person i jeans og t-skjorte, og hva er sjarmerende med dét? Absolutt ingenting, dersom du skulle være i tvil. Og du kan ihvertfall være sikker på at folk tenker på deg som "han fete". Men dersom du har pomadert håret, parfymert kroppen og ikledd deg din fineste tweed? Joda, de tenker nok "han fete" ennå, men så tenker de at "han Knut, han tar seg jamen godt ut i den store kroppen sin, det må jeg virkelig si". Og så er det jo de fete som ikke bryr seg om hva andre tenker, men dem bryr jeg meg ikke noe om heller, for de feier sikkert ikke trappen sin, og ikke gir de penger til fattige og de stemmer Fremskrittspartiet og ser på TV2. Så over til poenget. Når det er så kaldt som det er om dagen, er det jo umulig for fete å holde det gode utseende sitt ved like! Håret mitt er altfor langt, for jeg orker ikke tanken på å miste temperatur på hodet. Det er bustete, for jeg må da ha luen på? Og klaffene på luen er nede, så jeg ser omtrent 30 år eldre ut der jeg fet og lutrygget sklir rundt på isen. Innendørs har jeg skjerf og tykk jakke på (ja, ullejakke altså) og med gummistøvlene mine og brune bukser ser jeg mest ut som en bustete og hjemmetrivelig Hermann Göring.

Alle fete folk, eller strengt talt alle fete menn, burde derfor være snauklipte på håret, slik at luen ikke ødelegger stasen, og man burde gå med lekre russiske bjørneskinnsluer ute. Og kanskje pels, for å holde stilen. Inne burde alle gå med tøfler, slike tøfler jeg har som er av sort fløyel med krone på, og alle skulle fått en matbit ekstra for å holde humøret oppe i vintertiden. Og til slutt burde vi fått lov til å dra til Syd-Frankrike når alt annet ikke virket, på blå resept. Isblå resept, faktisk.

Tenk litt på det, og ta det opp med din lokale stortingsmann. God onsdags ettermiddag!

1 kommentar:

  1. Rettelse! Redningsskøyten heter Horn Flyer, ikke Horn Blower. Det er liksom ikke så lett, når de velger et helt ukurant navn på en båt. Hva er en horn flyer? Uansett. Jeg betrakter herved Horn Flyers ære som gjenopprettet, og alt er gjennomført i henhold til god bloggetikette. Alle hjerter gleder seg.

    SvarSlett