tirsdag 16. august 2011

Sunt livsnyteri - en myte?

Igår gikk jeg fem kilometer. Den nye treningsappen min sier at det kostet meg 550 kalorier, og siden jeg har så utrolig mange av dem, synes jeg det i grunnen er helt ok. Nå er ikke dette en slankeblogg. Det er heller ikke en kostholdsblogg. Det skal derfor ikke bli noe Kari Jaquesson her inne eller tips i kommentarfeltene om den beste smoothien.

Men det er en livsnyterblogg, og derfor synes jeg ikke det gjør noe når jeg forteller at jeg faktisk har gått ned en hel del siden forrige uke, bare ved å fortsette å nyte god mat og drikke! Dessuten har jeg litt moro av å gi slanketips, når jeg selv veier en god del. Jeg har ikke begrenset meg noe særlig, jeg har kun holdt meg unna karbohydrater. Og sant og si, det eneste jeg savnet er potetchips, brus og juice til lørdagsfrokosten.

Gåturen er heller ikke noe problem, jeg går i relativt normalt tempo, tvunget av min egen tyngde, rundt vollen i Gamlebyen, pluss en liten runde ekstra, som vist på bildet. Man får ikke bedre turterreng. Og når jeg går tur, hører jeg på Politisk kvarter og Dagsnytt 18, som jeg aldri får med meg ellers. Jeg blir altså sunn og oppdatert på samfunnet samtidig.

Hørte vi fanatisme?

Ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar