torsdag 11. august 2011

Røk uten ild

Man er stadig oppdatert på nye ting når man er kontornabo med et reklamebyrå. Det var der jeg så og prøvde den første iPaden, det er der jeg lærer om alle mulige slags duppeditter og hvordan tekniske saker er satt sammen, stadig like interessant for en som fremdeles lar seg imponere over det faktum at man har klart å finne opp telefonen.

Her om dagen lært jeg noe nytt også på livsnyterfronten. Byråets yngstemann og eneste røker har fått seg, ja hva skal man egentlig kalle det, elektriske sigaretter. Dem røker han mens han jobber, slipper ut litt vanndamp fra lungene nå og da og gir innendørs røkning et vennlig og moderne ansikt. Den har en liten glo på tuppen og har nok nikotin i seg til å mette vel 300 magedrag. Strømmen får den gjennom en USB-port, og jeg kan liksom se for meg at det nye - Unnskyld, har du fyr om en stund blir til - Kunne jeg fått låne USB-porten din?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar