mandag 22. august 2011

Den brede vei

Dette er så ingenlunde en helseblogg, det har jeg understreket mange ganger, selv om de siste to ukene har hatt noe fokus på min relativt karbofrie kropp. Dette forsvarer jeg selvsagt med at lavkarbomat er maten livsnyterne helst vil ha - kjøtt uten poteter, ost uten kjeks, og ta gjerne et glass vin til maten. For meg som i alle år er vokst opp med skrekken om at - hvis du ikke passer deg snart kommer Grete Roede og tar deg med klibrød og gulrøtter, passer det ekstra godt å kunne spise seg mett på lekre retter, og fremdeles følge en slags anerkjent diett. Og det virker.

Rapport for sist uke er sammenlagt 17 kilometers spasertur, og uten å gå særlig inn på det har jeg gått ned ca. 4 kg. Jeg var på vei til å gå ned en del mer, men så var jeg som sagt i bryllup og gasset meg med poteter, bryllupskake, minst TO svære stykker svinekam - dere vet den herlige kremkaken med karamelltrekk på toppen, og selvsagt potetgull med salt og pepper. Alt er lov på fest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar