onsdag 17. august 2011

Mozart og Dry Martini - ingredienser i et sunt liv

Igår var stipendiaten på besøk. Vi satt oppe på det lille kontoret, hvor den grønne chaise longue'en og den røde lenestolen står, og hygget oss med Mozarts Strykekvintett i D-dur, peanøtter og Dry Martini. Slik skal en tirsdag være, hverdagen blir så mye bedre om man passer på å gjøre litt ekstra ut av den. Og dét selv om man skal gå ned i vekt, for jeg tør ikke engang tenke på hvordan humøret mitt hadde vært dersom jeg skulle leve helt sunt, spise klibrød og gulrøtter mens jeg drakk grønn te og tenkte på vekten. Og tro meg, det er nok av dem som gjør det. Dry Martini og peanøtter - det er et helt lite måltid det, og så godt som uten karbohydrater. Så får man vurdere selv hvor ofte man drikker alkohol da, det legger ikke jeg meg opp i - jeg driver tross alt en livsnyterblogg og ikke noen moral-filosofisk helseblogg. Det er nok av dem også.

Hva spiser man til frokost om man skal unngå karbohydrater? Mange lurer på det. Jeg spiser noen skiver fet ost, kanskje litt rent kjøttpålegg - gjerne fett, eller et egg. Dette holder for meg, men det er selvsagt individuelt. Trenger du mer, spiser du mer.

Er det ikke deilig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar