tirsdag 23. august 2011

Fra chaise longue til bystyresete


Altså, valget nærmer seg med stormskritt, og det er kanskje på tide å minne om hvorfor dere skal jobbe hardt for å skaffe meg personlige stemmer. For det må dere jo, om dere ikke bare skal følge en livsnytende chaise longue-blogger, men også en livsnytende chaise longue-blogger med sete i Fredrikstads bystyre. Og hvor mange chaise longue-bloggere har det? Nettopp.

Jeg er Høyre-mann, og slikt sett står jeg som konservativ ganske stødig. I bypolitikken er dette selvsagt viktig, men de viktigste sakene for meg er allikevel noe som bør være aktuelt også for sympatisører av andre partier:

Kultur, bevaring av Gamlebyen og byutvikling.

Jeg vil arbeide for å bygge en langsiktig kulturpolitikk for byen og jeg er overbevist om at for å få til dette må man søke politisk samarbeid og inngå brede forlik. Dette sikrer kontinuitet, og kontinuitet er avgjørende dersom man ikke vil ha et systemskifte hvert fjerde år.

Jeg vil øke den politiske bevisstheten rundt Gamlebyen. Politikerne har vært altfor lite interessert i historie og historiske bygninger, og ved å sette fokus på byens desidert største trekkplaster kan vi bidra til større kommunal tilstedeværelse, som kommer både aktører, beboere og besøkende tilgode. Politikerne må bry seg om Gamlebyen også når cruiseskip ikke legger til, en gang i året.

Jeg ønsker at Fredrikstad tiltrekker seg flere unge, velutdannede tilflyttere. For å få til det, må vi gjøre Fredrikstad attraktiv og til et godt sted å bo for alle, ikke minst gjennom byutvikling og helhetlig tankegang omkring dette. Dårlig gjennomtenkte løsninger, stygge bygninger og utrivelige sentrumsområder har preget byen vår lenge nok.

Her ser dere altså hva vi må jobbe med - og kun dersom dere skaffer meg så mange personstemmer dere klarer, blir jeg istand til å ta for meg dette i bystyret.

Og husk: Du må ikke stemme Høyre for å kunne gi meg en personlig stemme!

Moren din, søsteren din, kusinen din eller bare en du kjenner såvidt i Fredrikstad, kan enkelt sette opp navnet mitt på stemmeseddelen til det partiet de stemmer på, i et eget avmerket felt. Som nevnt, det er tross alt mulig å sympatisere med Arbeiderpartiet og fremdeles synes at jeg er en knakende kjekk kar. Det skjer meg hele tiden.

Navnet som skal på: Knut Thomas Hareide-Larsen.
Stemmer du Høyre, scroll ned til topplassering nr 33 og kryss av. Enkelt som ingenting!

Dere er min velgergruppe. Hver eneste stemme teller - jeg trenger dere!

3 kommentarer:

  1. Høyre snuppe her - Råde rulææær!

    SvarSlett
  2. Men hadde seff stemt på deg hvis jeg bodde i frxta :)

    SvarSlett
  3. Klarer du ikke å fikse én eneste stemme engang? ;)

    SvarSlett