tirsdag 16. august 2011

Scampi, fløte og wok à la Lavkarbo-kongen Knut

Som kjent er ikke dette en typisk blogg hvor man kan lese om dagens outfit, skjønt det idag kunne være ganske relevant. Jeg går nemlig med Lacoste idag, og jeg synes det er på høy tid at snobbene tar merkeklærne våre tilbake.

Dagens middag, derimot, er et kjent og kjært innslag. Siden jeg nå er blitt til Lavkarbo-kongen Knut, stod dette på menyen også idag. Og du verden som jeg nøt middagen idag. Først woket jeg løk og hvitløk i olje og hadde på masse chili. Så hadde jeg i broccoli og paprika, og etterhvert også en hel mengde scampi. Jeg elsker sjømat, og scampi er blant favorittene. Deretter ble det litt fersk asparges, før det hele kokte inn i en hel del fløte, smaksatt med salt og pepper, selvsagt, og til slutt - rett før servering, en neve eller to med oppskåret kinakål. Smakfull middag for hele familien. Det de andre bare kan spise på lørdag, kan du nå spise hver dag. Er ikke det en deilig regel?

Etterpå blir det Dry Martini, men jeg har ikke vermuth, så den blir veldig dry. Mmmhmm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar