søndag 21. august 2011

Oppskrift på en sliten søndag

Det var ganske tungt å komme seg opp idag, kan jeg fortelle, etter en svært hyggelig bryllupsfest i Gamlebyen igår. Som alltid, når dannelse blandes med alkohol, var stemningen høy hele veien, og det ble ganske sent før vi fikk karret oss hjem og i seng.




For meg, som ikke har spist karbohydrater på to uker, ble det et aldri så lite Mekka av ulovlig mat, og jeg synes bestemt å huske at jeg vandret omkring i Commandantgaardens stuer i de sene nattetimer, på jakt etter potetgull med salt og pepper. Og jeg fant det. Jeg fant også politiske diskusjoner, det var et interpartibryllup mellom medlemmer av Høyre og Arbeiderpartiet, jeg fant spennende mennesker med helt andre liv enn det jeg lever, jeg fant alt av mat og kaker en mann kan begjære - og jeg fant et velfylt bord med drikkevarer helt etter mitt hjerte. Det siste kan jeg garantere, for jeg merker dem ennå.

Og jeg foretrekker det absolutt slik - en søndag blir alltid så meget bedre når en utmerket lørdag stadig stitter i kroppen.

God søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar