fredag 26. august 2011

Det hendte i den gamle by


Vel, egentlig hendte det ikke i den gamle by, ikke igår ihvertfall, for da hendte det nemlig på det lille fortet som ligger rett på utsiden, Kongsten fort, min gamle nabo. Der hadde nemlig byoperetten sin førpremiere igår, og under en hel haug med klær, hatt og ullpledd - i plaskende regnvær, der satt jeg. Det var en utmerket kulturopplevelse, og selv regnværet synes jeg i grunnen bare var sjarmerende, ja det bidro nesten til å gjøre opplevelsen enda mer spektakulær, for skuespillerne taklet regnværet upåklagelig og viste seg fra sin aller mest profesjonelle side. Har du anledning, bestill billetter her og ta turen selv.




Ekstra godt var det å komme hjem til min grønne chaise longue, en bok og en kopp te, siden jeg tross all min bekledning ble gjennomvåt. Og idag morges unnet jeg meg en ekstra god frokost - omelett med tabasco, fløte og egg fra Jacobs, nystekt bacon og deilig kaffe.

Man trenger ikke alltid å dra til en hovedstad for å oppleve god kultur - av og til er den faktisk rett på utsiden av døren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar