mandag 15. august 2011

Spis deg slank

Se dét, tabloide overskrifter hjelper visst, kanskje VG har noe for seg allikevel. Men, hvem vil egentlig spise seg slank, uansett? Jeg har bare tenkt til å spise meg litt mindre fet. Og siden vi var inne på high fat low carb tidligere idag, tenkte jeg å dele et lite tips med dere, som en av mine gode kolleger gav meg. Han savner nemlig ofte ris eller couscous under måltidet, og han fant en fiffig løsning:

Del opp et blomkålhode i passelige biter. Kjør bitene i kjøkkenmaskinen til de får en couscousaktig konsistens (eller ris om du foretrekker større biter) og varm dette i en stekepannen med litt smør, salt og pepper. Ypperlig couscous, og helt lavkarbovennlig. Jeg prøvde det for første gang idag, ved siden av wokede grønnsaker i fløtesaus og stekt ytrefilet av svin. Husk å ikke bruke rotgrønnsaker da, om du vil være litt fanatisk. Det vil man gjerne i begynnelsen.




Jeg hater vann, men vann til maten kommer man altså ikke utenom. Om man da ikke vil drikke whisky eller annet rent brennevin, som anses for å være helt okay, fra et lavkarbosynspunkt vel og merke. Jeg har løst problemet ved å ha masse isbiter i og endel limeskiver, og da hjelper det.

Så får man heller kose seg med whisky og baconsvor etterpå, vet dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar