tirsdag 15. februar 2011

Og Skam faae den, som sviger!

Svært mange har sterke meninger om både morsdag og Valentinsdag, og spesielt de som ikke har barn og som ikke har kjæreste, har jeg registrert. Dette kan jeg forstå. Uten å kaste meg inn i debatten, vil jeg bare si at det er litt flaut at menn flest trenger et handelstandsinititativ for å kjøpe blomster eller åpne døren for sin spesielle dame, men om det er dét som virkelig skal til, grip fatt i det fattige halmstrået du har og la det stå til.

Uansett, denne middagen kan selv far lage, og min erfaring er at når mor kommer sliten hjem fra jobb, og far ordner middagen, da kan det være det samme med både mors- og valentinsdag. En middag fortjener de fleste damer, det kan ingen krangle på. Og ihvertfall gjør min det.

Pasta, kokes. Dette kan dere.
Parmesan, rives. En god del trenger vi.
Eggeplommer. Så mange du tør spise. Jeg tør spise mange. Dette utgjør sausen, så tenk mer på om du vil drøvtygge pasta enn på kolesterol. Fungerer alltid. Plommene pepres og overstrøs med parmesan.
Bacon. Ternes og stekes. Blandes med eggeplommene og parmesanen.

Siden blandes alt med pastaen, og man kan blande inn mer parmesan etter ønske. Servér din kone, og husk nå på å være blid hele middagen igjennom. Prøv det allerede idag, så skjønner hun at gårsdagen ikke bare var et pinlig blaff.

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar