tirsdag 8. februar 2011

Røkere bes benytte kjøkkeninngangen

Det er dessverre lenge mellom hver gang jeg ser et kuvertaskebeger komme til sin rett. Dersom man festrøker nå om dagen blir man som regel henvist til en trapp eller i beste fall en terasse eller balkong, og det å røke en sigarett i dannede omgivelser er det i all hovedsak slutt på. Dersom man da ikke er på besøk hos svært romslige og svært kultiverte mennesker, selvsagt, slik som hos fotografen, som synes det er deilig å kjenne lukten av hyggelig selskap bre seg utover rommet. En mann jeg kjenner godt, som dessverre måtte gi opp sigarettene, sitter som regel ved siden av meg om jeg tar meg en sigarett etter middag, og ber meg pent om å blåse røken mot ansiktet hans, slik at han ihvertfall kan nyte lukten.

Livsnytere blir det ikke flere av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar