torsdag 28. april 2011

Lille Oslo

Jeg savner turen fra Kampen og ned den bratte bakken mot Tøyen, de store, skrånende gressplenene ved Tøyen-parken og benkene ved badet. Jeg savner den lille sushirestauranten på Carl Berners plass, som var for liten til at man satt seg ned der, men heller spiste på en av benkene i den store bakgården rett ved. Jeg savner trikk nummer 17 ned til byen, og turen over Stortorvet og Grensen til Kristian Augusts gate, hvor jeg skulle av. Jeg savner lukten av bøkene i bokhandelen der jeg jobbet, og lukten av sommer på Karl Johan når vi stengte for kvelden.

6 kommentarer:

  1. flytt til Oslo igjen da vel.

    SvarSlett
  2. Men. Det ødelegger jo hele savnet. Hverdagslivet er alltid best når man får det litt på avstand, vet du.

    SvarSlett
  3. Så en liten hilsen fra Carl Berners plass. Plenen i bakgården er fremdeles et stort hull etter gravearbeid, så ikke alt for fristende å sette seg der, men ellers er alt ved det samme - sushien er fortsatt nammmmelig :o)

    SvarSlett
  4. Dette var luksus! Det er slett ikke ofte jeg for hilsener fra Carl Berners plass her!

    SvarSlett
  5. Kirsebærtrærne blomstrer i Kjølberggata akkurat nå. Hilsen Cathrine@Kampen

    SvarSlett
  6. Hei Cathrine! Det høres veldig bra ut, mitt lille kirsebærtre blomstrer også, noen få blomster helt nærmest stammen.

    SvarSlett