mandag 28. februar 2011

Bloggeren - den femte statsmakt

Jeg hadde tenkt meg en liten mediekommentar idag også, for å utøve den korrigerende påvirkning jeg tross alt har på folks verdensbilde, men da jeg gikk igjennom nettavisene var det liksom ikke noen saker der jeg følte jeg kunne få noe ut av.

Det vil si, Fredriksstad Blads reportasje om mannen som satt på toalettet med sin batteridrevne radio fordi strømmen gikk midt i Marit Bjørgens gullspurt, har absolutt potensiale, men det spørs om ikke avisen har krystet det de kan ut av den saken allerede. Bortsett fra at jeg, som uinteressert i sport, ikke fikk vite av artikkelen hvilken øvelse dette gjaldt, men de antar vel at folk flest vet.

Fredriksstad Blad, avisen for folk flest, ikke for deg som vil lære noe ekstra. Der altså.

Apropos øvelser, VG er litt flinkere til å fortelle om lengden og slik, og de skriver idag at Northug skal droppe 15-kilometeren og at dette er et litt fiffig konkurransemessig triks for å lure konkurrentene. Jeg ante faktisk ikke at det var slik engang jeg, at man kunne velge og vrake på aktiviteter som om det var et skiseminar for kjedsommelige husmødre man var på. Jeg trodde man var med på VM, og that's it. Ha visste vel jeg?

VG, avisen for deg som vil lære noe ekstra. Der altså.

Så fikk vi en mediekommentar allikevel da, jo!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar