søndag 6. februar 2011

Kongekrabbe og chablis - jakten på det gode liv

Så er det søndag igjen, og det er vel egentlig bare å slappe av og vente på at det går over av seg selv. Søndagen, altså. Neste helg venter nye middager, og på lørdag har jeg til og med fødselsdag, så det spørs nok om det ikke blir noe ekstra godt den dagen. Igår var det jeg som i hovedsak stod for maten, og det ble ganske godt om jeg skal si det selv! Men så var det også utmerkede råvarer, så det er begrenset hvor mye skade man kan gjøre. Og dessuten, med nok smør og fløte smaker tross alt det meste godt. Gårsdagens middag bestod av melon, spekeskinke og parmesan til forrett, smørstekt hellefisk og ristet kongekrabbe med en stappe av ovnsbakte poteter (selvsagt med MASSE smør og fløte), petit pois-puré og smørdampede gulrøtter til hovedrett. Å drikke: petit chablis og chardonnay.
Jeg tror det gikk med ontrent 400 gram smør til alt dette, så noen dessert hadde vi ikke plass til, men det ble ytterligere noen glass chardonnay til Gullfisken. Så ja, det var svært tungt å komme seg opp idag.
Idag har vi spist lunch i Gamlebyen, og det ble lun leverpostei på en grov skive brød med bacon og salat til. Gulrotkake og cappuccino måtte også med. Med andre ord, ikke en helg de ville godkjent i Puls, akkurat, men så er Puls og jeg også diametralt uenige om hva det gode liv faktisk er. En gang var det en fanatisk mann der med en uforståelig dialekt som ville at folk skulle bruke handleposene sine som vekter, for å få "hverdagstrening".

Alvorlig talt, jeg bare skrudde av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar