mandag 26. september 2011

Arbeidsdeling i familien

Det ble altså en tur ut i skogen igår, nærmere bestemt til Borredalsvannet i Fredrikstad-marka. Vi la i vei, de to mest hjelpeløse først, det vil si megselv og min sønn, mens stipendiaten og min madame dannet baktroppen. Når jeg sier at min sønn og jeg er de to mest hjelpeløse, er det selvsagt ikke fordi vi er ubrukelige, langt ifra, men at de to andre gamlespeiderne er så bevandret i skogslivet at man ikke har så mye å legge til eller trekke fra. Det er derfor mest naturlig at vi tar kommandoen i begynnelsen og mener noe om retning et cetera (viljen er nemlig størst hos oss førstnevnte), så trekker vi oss heller tilbake når det blir snakk om å sanke ved og eller tenne opp bål. Jeg tviler på at jeg hadde fått liv i et bål, men heldigvis er jeg gift med en praktiker.

Vi fikk uansett i oss både pølser og kaffe, og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar