onsdag 21. september 2011

Konstitusjonen

Igår var jeg på rådhuset, eller adminsitrasjonshuset som det strengt tatt er (siden Fredrikstads bystyresal ligger i Gamlebyen), på mitt første gruppemøte i Fredrikstad Høyre. Der skulle vi nyvalgte representantene utføre vår aller første offisielle handling, nemlig konstituering av gruppen. Gruppestyret skulle velges og regler vedtas. Det gikk helt udramatisk for seg, så den som hadde håpet på et saftig oppgjør mellom den ene eller den andre igår, ble nok skuffet. Men så var jo de fleste i rommet dannede Høyre-folk da, så det skulle kanskje bare mangle.

Gruppen er sammensatt av, etter det jeg kunne skjønne, svært forskjellige mennesker. Hele spekteret var med; pensjonister, politiske ringrever, forehenværende karrierepolitikere, ivrig og talevillig ungdom, noen introverte og en hel del ekstroverte personer. Men i alminnelighet vil jeg si at gruppen samlet bestod av omgjengelige og positive folk, og jeg er helt sikker på at det kan bli fire hyggelige år hvor alle som vil kan bli godt kjent etterhvert.

Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar