lørdag 1. oktober 2011

Det er I, herr rådmann

Denne uken har kanskje vært en liten forsmak på hvordan de neste årene vil bli: Møter hver dag og kveldsjobbing. Kveldsjobbingen er egentlig som en liten oase i hverdagen, det går som regel ut på å spille Fredrikstads borgermester anno 1715 og underholde gjester i Gamlebyen. Det er nesten alltid en takknemlig oppgave, og det er aldri kjedelig. Nå har ikke møtene denne uken vært kjedelige heller, tvert imot har det vært høy temperatur og livlig diskusjoner som har stått på programmet. De ulike utvalgene har nå blitt fordelt på borgerlig side, og det ser ut som at jeg skal sitte de neste fire årene i Fredrikstads omsorgsutvalg. Det passer fint, for jeg er som kjent ganske empatisk. Om jeg skulle velge ut fra egeninteresse ville det nok vært kulturutvalget som lå nærmest, men om jeg skal bli i politikken en stund er det helt nødvendig med innsikt i andre områder. Kulturen tilhører jeg jo tross alt om jeg vil eller ikke, som den eneste chaise longue-bloggeren i bystyret. Det må man ta inn i regnskapet.

Joda, så derfor har det blitt litt lite skriblerier i det siste, men jeg regner med at min veldige leserskare kan leve med at jeg er opptatt av og til. Jeg kommer alltid tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar