fredag 2. september 2011

Fredag i provinsen

Det har gått mye i frivillig arbeid de siste dagene, og derfor har det heller ikke blitt særlig mye tid til min på papiret svært interessante hobby; hagearbeid og botanikk. Dette er en hobby jeg praktiserer best på vinteren, sittende i chaise longuen i trygg avstand fra haven. Når tiden først kommer er det så altfor mye annet som krever min oppmerksomhet. Når jeg idag endelig fikk klippet gresset var det derfor den rene flukten fra dyreskogen, idet en hel gjeng med frosker, edderkopper og andre krypdyr løp i skrekk for å slippe unna gressklipperen, i det de trodde var en trygg skog av høyt gress.

Gressklipping ble det forøvrig igår også, det var nemlig dugnad i et av mine tidkrevende frivillige prosjekter, foreningen Gamle Fredrikstad, som jeg oppfordrer hver og en av dere til å melde seg inn i. Om du bor i Harstad, Råde, Oslo eller i Gamlebyen; nordens festningsby er i stadig behov for mennesker som bryr seg om den. Og i tillegg er det en dannet og vital forening, ja kort sagt - liker du meg, liker du Gamle Fredrikstad. Hvem vet, kanskje du til og med vil feste med meg på vinterens Festningsball?

Det andre som tar mye tid om dagen er selvsagt valget, og der regner jeg med at dere arbeider iherdig for å få meg inn i bystyret. Husk - hver stemme teller!

Nå er det fredag, gresset er klippet og froskene ligger atter til ro under bringebærbusken:

Tid for en gin & tonic. God kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar