søndag 11. september 2011

Valgdag, medister og Dry Martini

Da var det gjort! Jeg har nettopp stemt Høyre ved årets kommune- og fylkestingsvalg. Og jeg innrømmer det - jeg stemte på meg selv også. Litt må man unne seg første gang man stiller til valg som bystyrerepresentant? Om antall mennesker i valglokalet sier noe om valgdeltagelse, kan jeg fortelle at det var tilløp til kødannelse, og det var ikke fritt for at både jeg og fireåringen syntes det gikk noe sakte. Men hva gjør man ikke for å utføre en av borgerpliktene? Jeg sier borgerpliktene, fordi det å stemme er nemlig ikke den eneste borgerplikten man har. Noe annet ville være trist, om man kun skulle være en engasjert samfunnsborger hvert annet år?

Nå venter deilig søndagsmiddag, tradisjonelle medisterkaker med utradisjonelt tilbehør, og siden det er min første valgdag har jeg unnet med en aldri så liten Dry Martini.

Ha en glimrende valgsøndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar