fredag 16. september 2011

Etterspill

Livet som nyvalgt bystyrerepresentant er selvsagt gyldent. Riktignok har det vært lite representasjon foreløpig, og derfor heller ikke så overdrevent mye god mat og drikke, men jeg har da klart å feire såpass at noen lavkarbodiett ikke har vært aktuelt denne uken. Jeg benyttet anledningen til å få i meg en hel del av dem, karbohydrater altså, da min venn og jeg spiste på Mer her om dagen, en sjarmerende og ganske god restaurant her i byen, hvor vi foruten blåskjell og dåhjort fikk i oss rikelige mengder vin. Dette resulterte i en ganske sliten dagen derpå, hvor jeg faktisk måtte krype til korset og drikke et glass appelsinjuice til lunchen, altså enda mer karbohydrater, for på en litt mer skånsom måte å få stillet tørsten. Jeg elsker ikke vann, og spesielt på dager som dette er det lite fristende å helle innpå av denslags. Guttene på jobben serverte forøvrig egg og bacon, så det manglet hverken på standard eller omtanke her i gården.


Ellers begynner det politiske arbeidet ganske raskt, og allerede tidlig neste uke skal det være et konstituerende gruppemøte for partiet, hvor man får hilst på dem man skal jobbe sammen med de neste fire årene og kanskje som smått begynne å stake ut kursen fremover. Det ser jeg frem til, og jeg kan nok lære masse av de politiske ringrevene i Høyre. Så får vi se om de også kan lære noe av meg.

Men nå - helg og god mat. Gledelig fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar