mandag 18. oktober 2010

Naken skrivefeil

Grammatikk er noe jeg er meget opptatt av, og i bloggen min forsøker jeg alltid å skrive så korrekt som mulig. Det hender selvfølgelig hele tiden at det sniker seg inn en feil her og der, særlig dersom jeg er engasjert eller har knapt med tid, men i det store og hele legger jeg altså min ære i å føre et godt sprog her i Blått og Godt. Et eksempel på noen som tydeligvis ikke er like nøye på det er Blogglisten.com (Blått og Godt tar ikke ansvar for innhold på eksterne lenker). Nå er det sikkert mange bloggere som tenker "Blogglisten.no, mener han vel." Og det mente jeg også naturligvis, opprinnelig, da jeg fortalte en venninne om blogglisten for at hun skulle kunne utvikle sin egen blogg til noe nærmere det mirakel Blått og Godt i sannhet er. Uansett, nå er det kanskje mange av dere som allerede har klikket på lenken, men for dere andre kan jeg fortelle at min venninne ble noe overrasket over at jeg anbefalte henne nettopp denne siden, til stor del på grunn av det innholdet hun ble møtt med da hun besøkte den. Hun er tross alt en gift kvinne, og mannen hennes satt til overmål rett ved siden av, nippende til kaffen og småpludrende om meget og mangt. Nåvel, det jeg altså forsøker å komme frem til er at min venninne skrev .com istedetfor .no, og kom følgelig inn på en helt annen side enn den ganske så uskyldige blogglisten.no, hvor hun kunne se rett inn i en meget lite sjenert dame (og flere til), og når jeg sier rett inn så mener jeg rett .. inn. Hun ble jo nødvendigvis litt sjokkert av dette, frikirkelig som hun er, og snudde skjermen for å vise meg meg hvor galt det hadde blitt.

Og det var da jeg så det - idiotene hadde skrevet "blogg listen", i store, hvite bokstaver på blå bakgrunn, og hadde altså gjort seg skyldige i en kjempeflau ordelingsfeil!

At det er dette man legger best merke til i en blogg full av nakne damer får bli tema for et helt annet innlegg.

God middag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar