torsdag 17. mars 2011

Deilige Paris!

Da var vi på plass i Paris, og jeg har følelsen av å ha kommet hjem. Små spesialforretninger av alle slag, delikate og innbydende med alt de har å tilby, det være seg skinker, oster eller vin. Brede avenyer og boulevarder, elegante mennesker ved fortauscaféene, kelnere med sløyfer og tobakkslukt i gatene. Deilig!

Vi har flanert litt omkring, og tok lunchen på Café de Flore, der Sartre og de Beauvoir en gang filosoferte og diskuterte over lunchen sin. Som sikkert var flytende. Min lunch var solid, en Club Sandwich som selv min omelettspisende kone måtte smake litt på.

Nå - hvile før drinker og middag. God ettermiddag der hjemme!

PS. Jeg beklager mangel på bilder, jeg har litt problemer med å få sendt dem via wi-fi. Ja, jeg er sur, og ja, jeg måtte gå ned i baren for å prøve å bli blid.

4 kommentarer:

  1. Så bra at du blogger fra Paris! Hurra!

    SvarSlett
  2. Ååååååååå, fortell mer.... Kos dere masse, og plukk opp deilige tips til jeg skal flanere i mai!

    SvarSlett
  3. Helene:
    Vi klarte oss sånn noenlunde uten deg til stede i dag:) Alt gikk som det skulle og gjestene kosa seg. Kos deg i Paris, og nyt feiren:)

    SvarSlett
  4. Herlig blogg du har

    SvarSlett