lørdag 17. mars 2012

Livsnytere - forén eder!

Ikveld skal det avholdes møte i Indre Østfold Eggelikørforening, og i den forbindelse har jeg skrevet en liten hilsen som foreningens generalsekretær vil frembringe kollegiet, et kollegium som foruten den nevnte generalsekretær består at en stabsadmiral og minst fire kommandører. Nå har ikke jeg noen formell tilknytning til eggelikørforeningen, men mine tidligere omtalte disipler i indre Østfold har etter hva jeg har forstått i stor grad dét, og jeg velger fra min side å se hele etablissementet som en slags Tweeds-forening, ja i all beskjedenhet en hyllest til alt det jeg står for. Hvordan de nå måtte velge å definere seg tok jeg ihvertfall oppgaven med ærbødighet da jeg ble spurt om jeg hadde en hilsen å komme med, for det viktigste man gjør som politiker og foregangsmann er selvfølgelig å holde god kontakt med ens tilhengere.

Jeg oppfordrer alle lesere til etter beste evne å nyte litt ekstra denne helgen, og mer enn gjerne følge de unge østfoldingenes gode eksempel og stifte en forening til livsnyteriets fremme.

God lørdag!

4 kommentarer:

  1. I min kjæres familie går jeg under navnet Kommandanten. Dette til opplysning, mest fordi jeg setter pris på titler i hverdagen. Skulle jeg stiftet en livsnyterforening, ble det antakelig Støtteforeningen for et glass vin utenom helgedagene.

    SvarSlett
  2. Jeg liker også titler i hverdagen, men jeg har ingen. Skulle ønske jeg kunne fått en slik en også!

    SvarSlett
  3. Men du er jo generalsekretær! Er ikke det en tittel, så vet ikke jeg. Og det er bare å subtilt overføre den fra organisasjonslivet til hverdagslivet, ved å f.eks. si: Hørte ikke? når noen tiltaler deg uten tittel. Sier hun med overbevisning.

    SvarSlett
  4. Jo, men det er jo ikke jeg som er generalsekretær, jeg har i det hele tatt ingenting med eggelikørforeningen å gjøre. Selv har jeg sans for tittelen "Kapteinregent", som de to regentene til bystaten San Marino får hete.

    SvarSlett