mandag 7. mars 2011

Unaturlig mandag

Idag har jeg ryddet kontoret. Ganske grundig også, faktisk; det var fullt av esker, tomflasker, stoler og alt mulig slags rot der inne, og det var egentlig ikke et sted man blir spesielt inspirert. Til hverken jobbing eller blogging, og begge deler må liksom til om man skal kunne sies å ha gjort det man skal i løpet av en dag. Jeg har altså båret og sortert, kastet og ryddet, og nå ser det ganske greit ut her, selv om et par småting gjenstår. Det orker jeg ikke å begynne på nå. Jeg er nemlig egentlig syk idag, og det at jeg er her og til overmål har ryddet kontoret, må sies å være ganske overmenneskelig. Ihvertfall overkjønnlig, siden det er helt atypisk for en mann å jobbe eller i det hele tatt foreta seg noe som helst nyttig om man først er syk. Og det er ikke så rart, jeg er overbevist om at menn opplever sykdommer som forkjølelse og influensa som mye mer dramatisk enn kvinner. Noen annen forklaring kan vel ikke finnes på at kvinner går på jobben med kvalme og feber, mens jeg og de fleste menn med meg, når vi rammes av denne tilstanden, ikke kan gjøre annet enn å søke tilflukt i horisontal stilling og tung selvmedlidenhet. Forklaringen kan jo ganske enkelt ikke være at vi menn tåler mindre.

Uansett, kontoret er pent og samvittigheten hvit. Nå går jeg hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar