torsdag 17. mars 2011

På veien til Paris

Da er jeg endelig nede på fransk jord, inne i en varm og trang buss på vei mot Paris. Flyplassen heter Paris Beauvais, og det er minst like optimistisk som å si at Gardermoen heter Oslo AirPort. Jeg hater offentlig transport, også i Frankrike. Ikke nok med at vi har fløyet selve Svinesund Airlines, Ryanair, hvor alt fra uniformene til billettene er billige, jeg må altså sitte i over en time på denne bussen også. Det er fullt av lyder jeg helst vil slippe å høre her, slik som sms-knatring fra folk som ennå ikke har kjøpt iPhone, tunge pustelyder fra mennesker som synes det er helt comme il faut å sove ute blant folk, og kysselyder. Kysselyder er verst. 

Utsikten kunne vært bra, dersom jeg da ikke så rett inn i det enorme bakhodet til en asiat i setet foran meg, det er såvidt jeg kan se fra siden et svært ruralt område. Gresset er grønt - halleluja!

Uansett, det er deilig bare å være i Frankrike, og jeg gleder meg til å komme meg av denne bussen og vandre rundt i Paris' gater. Mer følger!

2 kommentarer:

  1. God tur og kos dere. Ikke glem at det kan være dyrt å twittre, surfe og blogge mobilt i verdens største land; Utlandet. Just saying...

    Bestiller du en cafee au lait til meg takk?!

    Heisveis
    Morten Marius

    SvarSlett
  2. Jeg prøver å bruke wi-fi! Noe fordømt søppel når det gjelder å sende bilder fra epost i utlandet, forøvrig. Gråblogg heretter.

    SvarSlett