mandag 21. mars 2011

Hold på språket

Da var jeg hjemme igjen fra min lille langhelg i Paris, og jeg skal snart sortere ut litt flere bilder som kan komme med på bloggen. Det var ikke så lett som jeg trodde å blogge derfra, ihvertfall ikke med bilder, så vi får ta det litt etterhvert. Har dere savnet meg fælt?

Man hører jo alltid at franskmenn er så stolte av språket sitt, og at det kan virke litt arrogant å bare snakke fransk når det er helt åpenbart at vedkommende du snakker med ikke forstår. En noe merkelig innfallsvinkel, forsåvidt, i og med at det er vi som besøker dem, og ikke omvendt, men jeg opplevde uansett de fleste franskmenn som svært  hyggelige, selv de som kun snakket fransk. Bare som et lite apropos, jeg gikk forbi butikken på bildet ovenfor i Paris. Jeg skulle likt å høre en franskmann uttale dét navnet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar