fredag 4. mars 2011

Tørst av mars

Fredag! Det passer liksom alltid. Jeg er alltid i godt humør på fredagene, ihvertfall som regel, og spesielt idag. Det har vært litt slitsomt de siste ukene å forsøke å holde vinterderpresjonen borte, og sant og si har det vel ikke vært 100% vellykket, men nå tror jeg at jeg har overvunnet den. Jeg har nemlig planene klare: Om to uker er jeg i Paris. Østers, chablis og opera på Versailles, og det er lov å håpe at våren er kommet dit. Og at den ikke er så langt unna når vi kommer hjem. Ikveld skal jeg i festligheter, ja jeg skal faktisk på herreklubb. Det er ikke hver dag, og tversoversløfen skal selvsagt på.  Imorgen blir det også herremiddag, dog i en anelse mindre setting enn i aften, når fire av mine aller beste venner kommer på middag, og neste helg kommer det også gode venner for å spise og drikke.

Jeg skjønner godt hva Cornelis Vreeswijk mente da han sa -Jag blir alltid så enormt törstig av marts.

Skål, og riktig god fredagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar