fredag 25. mars 2011

Den beste sykkel

Voilà, her er den altså - min nye sykkel. Jeg hentet den nettopp i sykkelforretningen, og syklet den langs elvepromenaden, tok ferjen over Gamlebyen og syklet videre den lille biten hjem. Den er kanskje ikke akkurat noen fryd for øyet, men den er blå, den er forholdsvis klassisk, selvom en sort vintage herresykkel selvsagt hadde vært bedre, men den var billig og jeg kommer erfaringsmessig til å miste den en gang. Inntil da skal den være min gode følgesvenn, og jeg har allerede begynt å like den ganske godt. Og attpåtil er det en DBS. Dette blir bra.

Jeg hadde en gang en sykkel jeg var veldig glad i, en Trygg fra 1960-tallet. Men en høstdag ble den stående igjen hos stipendiaten på St. Hanshaugen i Oslo, og så begynte det å snø like etter og dermed var Trygg offer for vinterglemsel. Og da våren kom, hadde huseieren ryddet alle gamle sykler, og Trygg var ikke lenger det den var. Den var i hvertfall ikke der den sist var. Min beste sykkel var vekk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar