mandag 28. mars 2011

Tweeds utrolige reise - en tretrinnsrakett

Tweeds facebookside passerte igår 100 likere, og siden jeg liksom er forfatteren bak bloggen og det hele, la jeg ut en liten statusoppdatering i anledning dette. Jeg skrev ganske nøyaktig hva det gjaldt, og la til: Det har vært en utrolig reise. Det siste med en litt ironisk undertone, i og med at 100 likere på Facebook tross alt ikke så mange, det er mer et pent og rundt tall, liksom. Da blir det litt morsomt å tulle med de få leserne mine, tenkte jeg. Men ingen glede over min ironiske kommentar var å spore, jeg er antagelig en såpass alvorlig og seriøs person at folk flest tar det jeg sier alvorlig. For da jeg kom på jobben idag fikk jeg ganske fort beskjed fra reklamebyrået ved siden av at man ikke kan si en utrolig reise. Det er faktisk litt teit, og skal man være ærlig, ikke bare litt teit heller. Det er akkurat som å bruke ordene paradigmeskifte og tretrinnsrakett hyppig, det er rett og slett ikke kult. Om man da ikke snakker om et virkelig paradigmeskifte, selvsagt, men hvor kult er dét, liksom.

Jeg beklager at ironien ikke kom frem. Jeg skal skjerpe meg neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar