torsdag 11. november 2010

Den mørke, tunge tiden.

Nå er det en liten stund siden mitt siste innlegg, og det er i grunnen bare sløvt. Jeg har riktignok vært "under the weather", som de sier på kontinentet, for jeg har for alvor begynt å merke at den grusomme vinteren kommer over oss. Bakteriene er allerede bak murene, og de har ikke tenkt til å gi seg før ut i april, kan jeg tenke meg. Og da kommer snart sommerforkjølelsen. Vel, nok av det. Jeg skulle snakke om at det var slapt å ikke skrive blogginnlegg. Jeg skylder litt på inspirasjon også, men det er visst ikke lov. Min gode journalistvenninne/bloggrådgiver sier at det hele dreier som om hardt arbeid og disiplin, og at inspirasjon er for pyser. Dette liker mitt katolskvennlige sinn, med sans for regler og rutiner. Det er jo nemlig litt soveputefilosofi å gå rundt å vente på inspirasjon hele tiden! Inspirasjon kommer egentlig aldri, derfor hadde jeg bloggpause på halvannet år. Litt upraktisk er det egentlig også, med regler, altså. For jeg er jo ikke bare kotalskvennlig og regeldrevet. Jeg har jo en libertiner i meg også, som ikke bryr seg så mye om regler. Det er han som egentlig er fet. Sålibertineren i meg skriker, for han liker å ligge på sofaen. Hva skal man gjøre?

Skal man tenke litt dagbokblogg (eller heter det bloggdagbok?), som jeg ikke er fremmed for, selv om jeg nok bekymrer meg litt for stilartene her i bloggen min, så vil den kommende uken bestå av endel møter, blant annet nominasjonsmøtet i Fredrikstad Høyre. Det blir et høydepunkt, uansett hvordan det går. Jeg gleder meg til det.

Nå kan jeg ikke skrive mer, for libertineren skal ha kaffe og Storbynatt. Hils!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar