tirsdag 16. november 2010

Dra en laks

Tirsdagen er helt grei, noen mandag ble det virkelig ikke. Det er så utrolig kaldt; kroppen min skriker etter Syd-Frankrike, som jeg sier til sønnen min. Han hører det også.

Jeg skal i et møte nå på kvelden, som jeg ofte skal etter jobben, og da blir det litt travelt med tanke på middag. Særlig når konen er såpass arbeidsfør at hun kommer sent hjem, for da er jo jeg helt overlatt til megselv! Og hva blir det da? "Pølser," tenker du, og det er ikke så galt tenkt. Men idag har jeg faktisk lagd noe skikkelig enkelt og godt, som jeg har stjålet fra en reklame for Eksportutvalget for fisk. Jeg kappet kjapt opp litt gulrøtter og løk, stekte dette i olje før jeg hadde opp i noen biter med laks. Så helte jeg sur-søt saus over (spennende, ja?), og lot dette ha det bra sammen i stekepannen helt til jeg ikke orket å vente lenger. Et voilá - en herremiddag på én, to, tre.

Morgendagens middagstips der, altså. Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar